O Wierze Przyrody – Czy słowiańscy bogowie Księgi Tura działają naprawdę? – mniej znane wizerunki

O Wierze Przyrody – Czy słowiańscy bogowie Księgi Tura działają naprawdę

Czy słowiańscy bogowie przedstawieni w Księdze Tura, w Poczcie Bogów i innych księgach Wielkiego Czwórksięgu (Wielkiego Tajemnika Słowiańskiego) Wiary Przyrody rzeczywiście istnieją i działają?

Volodimir Forosteckij art4 welesWeles (Wołodymyr Forosteckij)

Wiele osób zadaje sobie takie pytanie, choć gdyby się zastanowili dostrzegliby zapewne po dogłębnym rozważeniu, iż jest to pytanie absurdalne. Odpowiedzieliby sobie wtedy natychmiast że Istnieją i Działają – oczywiście.

Jednak brakuje nam w dzisiejszych szybkich czasach chwili na refleksję i zastanowienie, a poza tym trudno się uwolnić od narzuconego przez wieki nietolerancji religijnej sposobu myślenia wykluczającego sensowność istnienia jakichkolwiek bogów – poza chrześcijańskimi (jednym czy trzema czy też trzema w jednej osobie).

Na łamach Wikipedii toczą się sążniste dyskusje na temat realności tego czy tamtego bóstwa Słowian i często gęsto wyklucza się z Wikipedycznego Panteonu bóstw, te które nie znajdują ugruntowanego naukowego potwierdzenia – nawet nie w starych kronikach – bo kroniki uznają oni (Wikipedyści – z Rodzimego Kościoła Polskiego) za zmyślactwo i kłamstwo – ale w licznych i wszechstronnych dowodach z różnych dziedzin nauki.

Jest to dla mnie rzecz bardzo niepokojąca i prowadząca do dziwacznego wypaczenia rzeczywistości.

Zastanówmy się nad tym przez chwilę.

Żeby uznać realność bądź nierealność bóstwa trzeba się zastanowić nad sprawą podstawową: Czym-kim są Bogowie Religii Naturalnej – czyli Wiary Przyrodzonej?

Jest jasne, że bogowie Wiary Przyrody, bohaterowie mitologicznych opowieści – które wszak są opowieściami o zaobserwowanym świecie i próbami jego opisania i wytłumaczenia zachodzących w nim zjawisk przy pomocy wierzeniowego, bajecznego języka i intuicyjnego oraz dedukcyjnego sposobu myślenia o świecie, ale w tymże języku, który jest wygodnym narzędziem dla opisów skomplikowanych wielowymiarowych, holistycznych – że w tym opisie są oni ucieleśnionymi SIŁAMI PRZYRODY.

Nie są niczym innym jak ucieleśnieniem realnych sił otaczających człowieka i działających rzeczywiście w Przyrodzie – czy to na zewnątrz – w siedlisku ludzkim (bliższym i dalszym), czy to w nas samych – w naszej psychofizyce, czy też nazwijmy to inaczej duszy, umyśle, mózgu i ciele.

kostromaKostroma (Jerzy Przybył – rzeźba Rok)

Czy możemy się zgodzić w tym miejscu?

Jeżeli tak, to proponuję pójść dalej – jeżeli nie to- dalsze czytanie tego artykułu nie ma sensu.

Tak więc Bóg Jedyny, albo w wiarach (wolę słowo wiara bo jest nasze rodzime i w pełni oddaje sens czynności jakiej się oddajemy w i e r z ą c) gdzie bogów jest wielu –  Bóg Najwyższy – jeśli taki istnieje w danym poczcie – nie jest niczym innym jak Wszechświatem – Światem Światów, czyli siłą najwyższą, najmocniej determinującą, a zapewne wywołującą cały ten stan w jakim się znajdujemy, a który nazywamy ŻYCIEM.

Perun(z glowa)Perun – rzeźba Jerzego Przybyła

Dalszy ciąg tego artykułu znajduje się na stronach w dziale Tom IV – Księga Wiedy.


Jarylo JarunaJaryło Jaruna (rzeźba Rok – Jerzy Przybył)

jajo Dziewanny

Jajo Dziewanny, czyli jej dwie córki Krasatina – Pani Piękna i Dzieldzielija – Pani Poronna, Bogini Złej Miłości i Zazdrości (Jerzy Przybył)

Czytajcie w dziale Księga Wiedy

Stanisław Jakubowski – Weles

Stanisław Jakubowski – Siemargł

Stanisław Jakubowski – Rujewit

Stanisław Jakubowski – Perun

Stanisław Jakubowski – Łada (niektórzy twierdzą że takiej nie było)

Stanisław Jakubowski – Białobóg i Czarnobóg (drzeworyt)

Stanisław Jakubowski – Czarnobóg i Białobóg

Stanisław Jakubowski – Arkona

Stanisław Jakubowski – Perepułt – Przepląt

Stanisław Jakubowski – Prowe

Stanisław Jakubowski – Radogoszcz

Stanisław Jakubowski – Światowid

Stanisław Jakubowski – Słowiańskie bóstwo

Stanisław Jakubowski – Swarożyc i Dadźbóg oraz Swaróg

Stanisław Jakubowski – Swarożyc i Dadźbóg

Stanisław Jakubowski – Mokosz

Stanisław Jakubowski – Swarożyc

Stanisław Jakubowski – Swarog na Skrzystym Wierzchowcu


Stanisław Jakubowski – Radogost

Stanisław Jakubowski – Marzanna

Stanisław Jakubowski – Jarowit

Stanisław Jakubowski – Chors

Podziel się!