NTV – Sekrety Bożego Narodzenia – Marek Taran oraz „Kisielowe Brzegi” u Treboroka!

Sekrety Bożego Narodzenia – Marek Taran oraz Kisielowe Brzegi

https://www.youtube.com/watch?v=CgG5YDYg8LY

 

Mój komentarz:
 
To dobra, poważna rozmowa. Zabrakło mi tutaj głębokiej refleksji na temat nas samych, Słowian. Miejmy w każdej chwili słuchania tej rozmowy świadomość kilku rzeczy:
a)    Rygweda w Indiach, najstarsza wersja religii hinduistycznych i wyrosłych z nich późniejszych odmian religii wschodu łącznie z buddyzmem, została przyniesiona z Północy co jest dowiedzione naukowo w sensie przekazu zawartego w Rygwedzie o Ariach, ich pochodzeniu, o duszy jako oparze, parach, tchnieniu, o Przesileniach Słońca i kalendarzu oraz astronomii a więc i grze Światła i Ciemności na Ziemi.
b) Mitraizm jest północnym przekazem przekształconym w Persji w wyniku odstępstwa od północnej Wiary Przyrody, a założycielami Persji są Prasłowiańskie plemiona scytyjskie: Dahów (Daków), Draków-Drakonów (Traków i Odrysów), Massa-getów (Mazo-Gątów znanych znad Dunaju jako Geci lub Goci, a potem Kącini-Uglicze i Kotyni) – zapisy ich miana są zniekształcone przez Greków i Rzymian, ale są to te same plemiona Prasłowian = Scytów.
c) Hiperborea i Wielka Scytia ma przesz genetykę poświadczony rodowód swoich narodzin i narodzin rewolucji rolniczej, którą ona wprowadziła, który wyprzedza dzieje Sumeru, Indii Aryjskich i Persji. Pamiętajmy więc, że Ariowie według nauki ścisłej jaką jest genetyka – wyszli grupami wojowniczymi z Ziemi Kujawskiej z Cywilizacji Amfor Kulistych (Kultury Amfor Kulistych – KAK) i Kultury Ceramiki Sznurowej. Są to nasi przodkowie, nosiciele mutacji genetycznej R1a w haplogrupie Y-DNA męskiej.
d) Tak więc to Prasłowianie są dawcami tych podań i mitów o Tajemnicy Narodzin Światła Świata, a  najgłębsze odbicie owa tajemnica znajduje w językach słowiańskich, w tym w języku polskim. Dionizos, Ozyrys, Tammuz i inni to są bogowie po-Scytyjscy, pochodzący od Słowian. Prasłowiańszczyzna nie jest młodsza pd kultury Indii, Persji i Sumeru lecz jest dawczynią tych cywilizacji i kultur łącznie z ich religijnością.
 
Jak twierdzą najstarsze podania świata, które znajdują odzwierciedlenie również w Biblii, dwa są tylko ludy na Ziemi, które pretendują między sobą do miana najstarszego ludu Ziemi – To Egipcjanie i Scytowie.
 
Marek Taran specjalizuje się w innego rodzaju wiedzy i akurat ta rzecz nie jest mu znana, nie specjalizuje się w Starożytnej Słowiańszczyźnie, więc nie musi tego wiedzieć, nie jest mu to niezbędne w jego pracy.
My tutaj, w wielu artykułach na tym blogu mówiliśmy już jednak tak  o MA, jak i o RA, czy o KA. Mówiąc o osobie Marii, Marek Taran dochodzi jednakże jak słyszycie do tej samej wiedzy którą i my mamy, lecz z innej strony, od strony swojej dyscypliny. Sedno tej tajemnicy tkwi w języku polskim.
 
Imię Maria znaczy tyle co Ma-Ra, a więc ta która Ma RA – Ma Światło (RA) w sobie.
 
A teraz zrobię coś czego nie robiłem, pokażę wam jak głęboko jest to zawarte w Mitologii Słowian.
Jakie jest ukryte znaczenie słowa Tajemnik i Tajemnica.
Taje powstają z Nicy – czyli Wieda z niej powstaje, Światło Świata powstaje z Nicy, czyli Świat. To jest początek Świata i Światła Świata w mitologii Słowian (Księga Tura – Taja 1 – pierwsze jej wersy i dalszy ciąg – Narodziny Światła z Nicy).
 
To o czym mowa w materiale NTV, czyli podmiana kultu Bogini na kulty męskie – to właśnie ten moment, kiedy rodzi się zaratusztrianizm i mitraizm, a w Indiach wedaizm  – kiedy kobiecość zostaje wyparta, a na świecie zaczyna królować patriarchat i System Pan – Niewolnik. Jest to związane z początkiem Kalijugi.
 
Książka, którą skończyłem pisać, a która znajduje się już w wydawnictwie Slovianskie Slovo :”Tomirysa i Czaropanowie” to opowieść ezoteryczna dokładnie o tym. O przeniesieniu RA – Światła Świata przez wieki Ciemności na Ziemi przez Tę Która ma RA (Ta-Ma-RA, Ta-Mi-RysA). Akcja rozgrywa się z początkiem Kalijugi na Słowiańszczyźnie (w Wielkiej Scytii) pomiędzy Słowianami i Persami. Pasożyci odgrywają tu swoją dużą rolę.
 
Oto jest Misterium Światła w całej okazałości – Taja Światła Świata – Taja 33.
tumblr_mem7uynYS51rdvztso1_500

„Kisielowe Brzegi” u Treboroka03-kb

polecam szczególnie także „Kisielowe brzegi”, u Treboroka, bo przecież jest jeszcze czas żeby na wigilię przyrządzić KISIEL, doskonałą i odświętną staroruską potrawę obiatową (czyli ofiarną), pod warunkiem, że macie w domu gotowy zakwas. A nawet jeżeli nie macie i nie chce wam się „bawić” z kisielem to przynajmniej dowiecie się skąd się ów kisiel na Rusi bierze i jakie dla Rusinów oraz Rosjan miał znaczenie w przeszłości i ma obecnie. Akurat Kisielowi poświęciłem w rozprawce o potrawach godowych Kraczuna tylko jedną linijkę, jakbym wiedział że ktoś o tym obszerniej i bardzo fajnie napisze. Znajdziecie tam też przepisy na starosłowiańskie kisiele różnego rodzaju – będziecie zaskoczeni, np. kisielem grochowym, czy jagodowym na bazie mąki z jabłek ziemniaczanych.

Kisielowe brzegi

01-kbJak z płynnego kisielu można zrobić brzegi dla mlecznych rzek? Jaki jest związek pomiędzy słowami „skisły” i „kisiel”? Ile kisieli było na Rusi i skąd się wzięła siódma woda?  Odpowiedzi na te pytania nie tylko wywołają natrętne „pójdę, pojem”, ale też pomogą wam przypomnieć sobie, a przy dobrej woli i samemu skosztować urozmaiconej i bogatej ruskiej kuchni…

W rosyjskiej kuchni istnieją potrawy szeroko znane (zupy, kasze, bliny) i są te zapomniane (kalji, kundiumy, lewasze). Kisiele znajdują się po środku tych dwóch: pozostając powszechną w Rosji potrawą, ale rzadko są one przygotowywane według odwiecznych recept. „Mleczne rzeki, kisielowe brzegi” — ironicznie mówią o baśniowej pomyślności, nie zastanawiając się jak można zbudować brzegi ze współczesnego płynnego kisielu. Wraz z tym powiedzeniem stała na Rusi konkretna potrawa: stwardniały owsiany kisiel cięty na kawałki i używany z mlekiem.

Według „Opowieść minionych lat» (XII wiek), kisiel wchodził do diety Rosjan już w X wieku. W kronikach opisano fortel wojenny zastosowany w 997 r. przez mieszkańców Biełgorodu podczas oblężenia Pieczyngów. Mądry starzec rozkazał głodującym mieszkańcom Biełgorodu przygotować bołtuszku (zacieru) do kisielu z „owsa, pszenicy lub otrębów” i wkopać kadź z zawartością w ziemię. W drugiej studni umieszczono kadź z sytą — wodą, osłodzoną miodem. Zaproszono Pieczyngów na pertraktacje, zważono dla nich kisiel i ugoszczono do syta, demonstrując tym samym, że kontynuowanie oblężenia jest bez sensu — „mamy bo karmi nas ziemia”. Na dawne pochodzenie kisieli z mąki zbożowej wskazuje również etymologia: słowa „kisły” i „kisiel” pokrewne są rodzinnemu słowu „kwas”. W przeciwieństwie do jałowego grochowego kisielu, owsiany, żytni i pszenny robiło się na zaczynie lub zakwasie, dlatego posiadał on kwaskowaty smak.

02-kb

Kisiele na mączce ziemniaczanej zaczęły wchodzić do Rosji w końcu XVIII – na początku XIX wieku, ale ale powszechnie miało to miejsce dopiero pod koniec XIX wieku. Przyswojenie przez kuchnię Rosyjską mąki ziemniaczanej jako zagęszczacza spowodowało nowy rozwój tradycji kulinarnej. Pierwszym i najpopularniejszym przepisem był kisiel żurawinowy, który stał się łączącym ogniwem pomiędzy kisielami z mąki zbożowej i ziemniaczanej. Zostając kisielem w prawdziwym tego słowa znaczeniu (żurawina – kwaśna jagoda), odnosił się on do nowej odmiany tej potrawy – kisieli na krochmalu, z których wiele nie będzie już kwaskowatych, lecz słodkie. Przy tym kisiele ziemniaczane zostały potrawą: przygotowywane bardzo gęsto ustępowały wystudzonym z mlekiem (migdałowym lub krowim) albo ze śmietaną.

Owsiany i inne kisiele zbożowe

W „zarysach o ludowej estetyce” „Ład” (1982) Wasilij Biełow nazwał owsiany kisiel „najsmaczniejszym Rosyjskim daniem”. To danie jest mocno zakorzenione w wyobraźni rosyjskiego języka i folkloru: o kisielu owsianym wspomina się w bajkach („Gęsi-łabędzie„, „Trzy królestwa„, „Morski car i Wasilisa Przemądra„), pieśniach ludowych, przysłowiach i powiedzeniach.

więcej: https://treborok.wordpress.com/kisielowe-brzegi/

Podziel się!