Gra karciana „Żercy” inspirowana Bają Słowian na Wspieram.to

Gra karciana Żercy inspirowana Bają Słowian na Wspieram.to

 

Można wesprzeć – jest jeszcze 20 dni do końca: https://wspieram.to/zercy

 

 

 

https://youtu.be/b5xQX4asngs

Wstęp

„Wraz z narodzinami Kirów (Stronporów, Godów) poruszył się Czas,
Kształt i Przestrzeń (Przestronia). Wszechrzecz została określona
Kirem Runu – kierunkiem, a bogowie zamieszkali w swych Tumach
na Skraju Dali (krańcach Świata).

Zostań Żercą, wieszczem który potrafi odczytywać znaki w ciągłych
zmianach wokół siebie. Wybierz kierunek swego działania, Kira
któremu zechcesz służyć. Spraw by dźwięk Twego imienia rozbrzmiał
nad Głębią, Porą i wszemi bytami rozciągniętymi w Kirze.”

Opis projektu

Mitologia słowiańska to temat ciągle mało znany, skrywający wiele sekretów. Gra Żercy to nie tylko gra karciana, ale także pierwsza próba stworzenia pełnego wizerunku panteonu bogów słowiańskich i przybliżenie tej pełnej tajemnic mitologii.

Kim są tytułowi Żercy? To kapłani starożytnych bogów, którzy w subtelny sposób usiłują manipulować rzeczywistością. Są oni najemnikami w rękach plemiennych wodzów, wieszcząc ich powodzenie lub klęskę w nadchodzących wojnach. Składając odpowiednie ofiary Żercy pragną uzyskać przychylność Kiru któremu służą, dążąc jednocześnie do próby zmiany w naturalnym układzie sił.

Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy i trwa 60-180 minut. Każdy z graczy wcieli się w kapłana jednego z 4 Kirów (bogów reprezentujących pory roku, strony i kierunki świata).

Są to: Jaruna (wiosna, wschód)

Rujewit (lato, południe)

Jesz (jesień, zachód)

i Kostroma (zima, północ)

Wszyscy występujący w grze bogowie przynależą do jednego z czterech Tumów tworzonych przez Kirów. Inspiracjami do stworzenia wizerunków bogów były obrazy Natury, w której uważny obserwator może dostrzec coś więcej niż tylko chaos  przypadkowych konfiguracji.

Niebo, chmury i  błyskawice przypasowane zostały Tumowi Jaruny; skały, ziemia i pył Tumowi Rujewita; ogień, iskry i wulkany Tumowi Jesza, a gałęzie, szron i lód Tumowi Kostromy.

Komponenty gry:
Plansza (Kołowrót Czasu) składająca się z czterech części, 52 karty słowiańskich bogów, 4 karty Tumów (Siedzib), 8 kart Praw, 3 karty Bractw, 4 karty pomocy, 52 żetony wieszczenia, 24 znaczniki rozdań, 8 żetonów dnia i nocy, 4 żetonów punktacji, instrukcja.

Plansza wraz z żetonami punktacji i znacznikami rozdań (prototyp):

Karty bogów, tumów i praw, żetony wieszczenia, dnia i nocy (prototyp):

więcej u źródła, gdzie można wesprzeć produkcję tej gry: https://wspieram.to/zercy

https://youtu.be/PuZsMr-pxQQ

 

Youtube i Facebook:

https://www.youtube.com/watch?v=b5xQX4asngs&t=1s

Gra karciana w świecie mitologii słowiańskiej.

https://www.facebook.com/%C5%BBercy-1…

Podziel się!