Joanna Chołuj: Odblokujmy blokadę systemu języka polskiego – Kurs polskiej gramatyki zreformowanej (od 04 04 2024)

Odblokujmy blokadę systemu języka polskiego  KURS POLSKIEJ GRAMATYKI ZREFORMOWANEJ

To czym zajmuje się Joanna Chołuj i praca jaką wykonuje to bardzo ważny i trudny fragment tradycji językowej słowiańskiej i polskiej i nowe podejście istotne dla porozumiewania się ze Źródłem, związane z Nowym Paradygmatem. Nie posługując się prawidłowo JĘZYKIEM nie posługujemy się prawidłowo MYŚLĄ – MY- Słanym  – do Prawi i Jedni w naszym kontakcie ze Źródłem. Zatem rezultaty jakie osiągamy gdy stosujemy nowy paradygmat bez pełnego z-RO-z-UM-mienia Języka jakim Przemawiamy / kontaktujemy się ze Świadomością Nieskończoną mogą odbiegać daleko od naszych oczekiwań. Nowa Gramatyka jest niezbędna dla dokonania Wielkiej Zmiany w Sobie i Dookoła w Życiu Społeczeństwa. CB

PODSTAWOWE INFORMACJE O KURSIE :

KURS POLSKIEJ GRAMATYKI ZREFORMOWANEJ. 10zł LEKCJA.
Zaczynamy 4 KWIETNIA
LEKCJE W KAŻDY CZWARTEK O 16.00
41 lekcji. Zapisywane. Do odtworzenia w grupie prywatnej. Transmisja czyli mój wykład z ćwiczeniami na tablicy. Udział przez komentarze. Na końcu się do nich odniosę. Można pisać własne problemy i ćwiczenia w trakcie, przed lub po w grupie.
(zoom ma za mało bezpłatnego czasu).
Lekcje od kwietnia do grudnia (z krótką przerwą na urlop letni). Lekcja ok 1h.
To będzie konkretna praktyka gramatyki na ćwiczeniach.
Będzie można uczestniczyć w oddzielnych lekcjach ale nie będę nowym osobom tłumaczyć lekcji poprzednich.
Cena 10 zł za lekcję.
Całość 410zł.
Może być jednak tak, że lekcje się rozmnożą (jeśli jedna nie wystarczy na wytłumaczenie tematu, i będzie ich więcej niż 41 )
To są lekcje. Mój wstęp i ćwiczenia. Na lekcji nie będę dyskutować. Chyba że po omówieniu tematu i ćwiczeniach.
Na grupie można będzie dyskutować do woli, jeśli ktoś chce. Można wpisywać pytania będę się do nich odnosić w transmisjach.
Lekcje są dla tych, co chcą zrozumieć moją propozycję reformy.
Uczyć gramatyki można na różne sposoby. Ale nauka wyklucza dyskusje o meritum i koncepcji.
To można zrobić na forum lub po wykładzie.
Dygresja – moja nauczycielka gramatyki miała ciekawą koncepcje gramatyki, inną niż wszyscy, zupełnie inną niż klasyczne książki gramatyki angielskiej popularnej, i jej nauczała. Opierała się, przede wszystkim, na dobrym wytłumaczeniu relacji czasu do aspektu. Tam doznałam olśnienia, że w języku polskim mamy to samo, a nawet spójniej i logicznej. Kwestionowanie jej tezy uniemożliwiałoby mi zrozumienie. To było 18 lat temu. Tyle lat trwało, albo dłużej, moje dochodzenie do rozumienia gramatyki polskiej… i przed-polskiej.
Nie przekazuję wiedzy objawionej. Możecie przyjść po prostu posłuchać… Nawet jeśli macie podejście
– ja znam polską gramatykę
– po co psuć to co inni ułożyli
Niektóre koncepcje po prostu współistnieją. Tak jak fizyka Newtona i Einsteina.
Tak samo są trzy sposoby szukania źródłosłów –
Głoski
Sylaby pełne rdzenie
Słowa
Koncepcje te, ich efekty (co znaczy słowo) nawet mogą sobie przeczyć
Ale jak się uwzględni wszystkie (zapozna się z nimi) to większa szansa dojścia do prawdy…
A ciekawe jest to, że słowa są skomplikowane, i wiele słów nie ma znaczenia 1 do 1.
Nauka opiera się zarówno na ciągłości tez – utrwalaniu, jak i podważaniu zastanych tez i na zmianie.
Co proponuję tą zreformowaną gramatyką?
– świadomość języka i własna obserwacja
– weź to co ci pasuje
– jeśli chcesz rób reformę we własnym zakresie (ortografia, sposób wypowiedzi)
– kiedyś … rzeczywista reforma. Myślicie, że to niemożliwe? Możliwe, poczytajcie o historii języka angielskiego, niemieckiego, francuskiego, rumuńskiego i ich reformach …
Myślicie, że to bezsensowne?
A CZY TO CO MAMY TERAZ, TEN MISZ MASZ JEST SENSOWNY?
Wy tylko myślicie, że gramatyka jest niezmienna. Przed wojną było 3-5 koniugacji. Teraz jest kilkanaście.
Nic się nie zmieniło? Śmiem wątpić … Po prostu nikt was o tym nie informuje, tak jak dowiadujemy się po czasie co uznano ostatnio za poprawne, niepoprawne. Żadnego referendum w tej sprawie się nie urządza…
Niezmienność gramatyki. Logika.
Złudzenie.
Koncepcji jest wiele. Każdy podręcznik tłumaczy gramatykę polską trochę inaczej.

Tematy lekcji :

Historia języka i gramatyka historyczna
Lekcja 1. Co to jest język i czemu służy. Rodziny języków.
Lekcja 2. Co to jest gramatyka. sposób nauki – spirala. Chronologia.
Głoskownia – fonetyka
Lekcja 3. Poprawność. Zasady pisowni
Lekcja 4. Znaczenie głosek
Lekcja 5. Pełny alfabet. Wymowa głosek
Lekcja 6. Upodobnienia. Wymowa słów
Słowotwórstwo
Lekcja 7. Budowa słów
Lekcja 8. Typy czasowników
Odmiana – fleksja
lekcja 9. Nazwy części mowy.
Lekcja 10. Co to jest odmiana – fleksja. Przez co odmieniają się części mowy
Lekcja 11 Nieodmienne części mowy
Lekcja 12 Odmienne części mowy
Lekcja 13. Co to jest deklinacja. Przypadki.
Lekcja 14. Odmiana rzeczowników
Lekcja 15. Odmiana zaimków.
Lekcja 16. Odmiana przymiotników
Lekcja 17. Odmiana liczebników
Lekcja 18 Czasy i aspekty.
Lekcja 19 Co to jest koniugacja. 3 koniugacje
Lekcja 20 Aspekty czasownika: Jednokrotny – Wielokrotny.
Lekcja 21 Aspekty Dokonany – Niedokonany
Lekcja 22 Aspekty czasownika: Współczesny – Uprzedni
Lekcja 23 Aspekty czasownika: Zwrotny- Niewrotny
Lekcja 24 Aspekty czasownika: Bierny – Czynny
Lekcja 25 Aspekty czasownika: Negatywny – Pozytywny
Lekcja 26 Aspekty czasownika: Osobowy – Nieosobowy
Lekcja 27 Omówienie tabel czasowników
Składnia
Lekcja 28. Tryby:
LEkcja 29 Orzekający.
Lekcja 30 Rozkazujący.
Lekcja 31 Pytający. Zaimki pytajne.
Lekcja 32. Tryby: Warunkowy I, II, III. Pragnieniowo-Chcący
Lekcja 33 Części mowy vs części zdania.
LEkcja 34 Zdanie pojedyncze. Schemat zdania.
lekcja 35 Zdania złożone współrzędnie. Spójniki.
Lekcja 36 Typy zdań współrzędnych
Lekcja 37 Zdania złożone podrzędnie. Zaimki względne. Jak zrozumieć jak powstają zdania złożone z pojedynczych.
Lekcja 38 Rozbiory zdań podrzędnych. Typy zdań p.
Lekcja 39 Rozbiory zdań podrzędnych. Typy zdań p.
Lekcja 40 Rozbiory zdań podrzędnych. Typy zdań p.
Lekcja 41 Mowa zależna i niezależna
Zapisać można się pisząc przez Messenger, WhatsApp, w komentarzu, na email
KONTO PKO BP Joanna Chołuj 74 1020 1097 0000 7402 0143 7458
WPŁACAMY ZAWSZE PRZED LEKCJĄ i WYSYŁAMY POTWIERDZENIE PRZELEWU
Płaćcie jak chcecie, tylko napiszcie konkretnie ZA CO w temacie przelewu, oraz – dopis – DAROWIZNA
Dziękuję
Joanna
ps. to prawdopodobnie będzie JEDYNY TAKI KURS ZE MNĄ NA ŻYWO
—————————————————————————————————–

CO CI POMOŻE W PRZYSWOJENIU KURSU, ALE NIE JEST OBOWIĄZKOWE…

KSIĄŻKI :
kup na mojej stronie / sklep https://joannacholuj.pl
-> Polska gramatyka zreformowana. PODRĘCZNIK dla nastolatków i dorosłych. (teoria w skrócie)
-> Tablice odmian czasowników polskich tom 1 (kończę pisać )
-> Tablice odmian czasowników polskich tom 2 (napiszę w trakcie kursu i będzie dostępne)
https://joannacholuj.pl
Dokupienia całość lub w kawałkach w sklepie. To głęboka wiedza o języku , nie praca z ćwiczeniami gramatycznymi.
——————————————————————————————————

CO CI DA KURS POLSKIEJ GRAMATYKI ZREFORMOWANEJ

KROTKO !!!

Czyli KORZYŚCI Z PRZYJŚCIA NA KURS

Transmisja FB 

1. Zrozumiesz dlaczego język polski jest skomplikowany i wydaje się nielogiczny
– odcięcie od korzeni słowiańskich i aryjskich
– odcięcie od sanskrytu
– formatowanie łacińskie
– utrata pierwotnej wiedzy o języku polskim i jego gramatyce
2. Zrozumiesz filozofię języka (że funkcjonuje jak wszechświat wedle min.zasady cykliczności i chronologii) i że nie da się zrozumieć dobrze języka polskiego bez analogii do filozofii
3. Zrozumiesz dlaczego ważny jest taki układ gramatyki jak proponuję, a nie inny (jakikolwiek)
4. Zrozumiesz na czym polegają deklinacje – odmiana przez przypadki rzeczownika, przymiotnika itd.
5. Zrozumiesz koniugacje – odmianę czasownika. Podam Ci uporządkowany sposób odmiany i pokażę tablice odmian
6. Zrozumiesz jak naprawdę powstały i powstają słowa i jakie są trzy metody etymologiczne (sprawdzania znaczenia słowa )
7. Dostaniesz sposoby na proste robienie rozbioru zdania
8. Zrozumiesz zależności między zdaniem prostym a złożonym.
9. Zrozumiesz logikę zdania.
10. Zrozumiesz nazwy części mowy i części zdania oraz ich zależności (po co istnieją te kategorie).
11. Będziesz miał sporo olśnień językowych – Aha ! wow ! Eureka! Naprawdę ?
12. Pokochasz swój język i będziesz z niego dumny
13. Zapewne dostaniesz w szkole lepsze oceny, ale zamiast krytykować nauczyciela podaj mu kontakt do mnie.
14. Jeśli jesteś nauczycielem – przydadzą Ci się moje pomysły logicznego wykładania gramatyki, ale pamiętaj, że nie wszystko jeszcze można w szkole zastosować (ewentualnie powoli przemycać ).
🙂
Joanna Chołuj
PRZECZYTAJ CO ZAWIERA DOKŁADNIE KURS
I ZOBACZ INFO O PŁATNOŚCIACH
ZAPISZ SIĘ jc@joannacholuj.pl
WhatsApp +48 605 66 3939, +51 999 333 717
Cena 10 zl lekcja
410 cały kurs
————————————————————————————————————-

POSTULAT SPOŁECZNY – ODBLOKUJ MY BLOKADĘ NASZEGO SYSTEMU JĘZYKOWEGO

WCHODZIMY NA SZCZYT. JUŻ CZAS

TEN WPIS JEST Z POZIOMU ŚWIĘTEGO GNIEWU
TO OSTATNI WPIS I BĘDZIE CISZA DO ŚRODY
!!!
Hola! Ludzie! Forpoczto procesów karmicznych! Świadomi Polacy co z Wami?
Piszecie mi – fajnie ale ja nie mam czasu, fajnie ale nie zgadzam się z toba w pełni.
TO NIE O TO CHODZI.
dobrze że nie piszecie że za drogo bo bym się załamała, że chyba może jeszcze nie ma masy krytycznej w Polsce.
Musi być cena, energia z materią żeby przełamać blokadę. Ale cena jest symboliczna.
Oo dlaczego tak nic nie rozumiecie ..
Kochanowski nie mogl tego jeszcze zrobić, Mickiewicz, Słowacki też nie…
I wielu pisało o języku. Jest absurdalna ilość książek i artykułów z propozycjami reformy języka, i wypadami na temat języka , których szary użytkownik …nie zna (są u Czesława Na Bezchaosowania min)..
A wy myślicie… Taki chaotyczny język.
Taki ..głupi …
Albo ja głupi że nie rozumiem.
Tak myślicie.
Nikt i nic nie jest głupie. Jest niepełne i niepoznane. Trzeba zacząć poznawać i kwestionować to co jest
Ale czterdzieści i cztery …
I osiem. CZYLI DOPIERO TERAZ ZACZYNA SIĘ WASZA PRACA
JA SWOJĄ PRACĘ JUŻ WYKONAŁAM.
teraz Wy. Grupa może być badawcza…
ALE JA TEŻ NIE MAM CZASU
na litość boską, ja nie mam pralki, zmywarki, codzienność zajmuje mi pół dnia. Reszta to dziecko i pisanie tych tablic.
TU JEST KWESTIA – ROZUMIEM O CO CHODZI ALBO NIE ROZUMIEM.
Czwórka. System. Nie mamy systemu języka.
jest poszatkowany. Nie nasz. Nie do końca nasz.
Ale ja nie proponuję go wyrzucić do kosza. Najpierw proponuję wam poznać jak mogłoby być. Krok po kroku.
Nic nas duchowo w pełni nie wspiera.
Odcięto język od filozofii. A tak się nie da.
Sanskryt , a polski jest jak sanskryt , ma lepszą sytuację… Jest dźwięk co wibruje. Jest zmienna długość głoski. Jest powiązanie z kosmosem. Czucie. Przepływ energii.
Nie tylko ze względu na dźwięki !
Mantry mają specyficzną gramatyczną genialną strukturę, to nie są byle jak sklecone słowa.
Nawet rosyjski to ma. Większy przeplyw. Ale nie ma gramatyki.
Ale ma też cyrylicę.
My przywracamy glagolicę, runy,, odkrywamy gwary, tam jest melodia języka.
A CO Z GRAMATYKĄ ???
Nigdzie nie dojdziecie samą fonologią i kawałkiem morfologii…
Zapłaćcie 10 złoty za jakieś wybrane lekcje. Po co jest ta opcja. Blokada się przełamie nawet jak będziesz słuchać jednym uchem albo otworzysz potem.
Najlepiej by codziennie były min 4 osoby ze mną
Od cholery trudne.
Przecież od dwu lat próbuję to zrobić.
ALE JUŻ CZAS NAJWYŻSZY
POTRZEBUJĘ Chętnych I ODWAŻNYCH
CHCECIE TO NIECH KTOŚ TAM ZAPŁACI A KTOŚ TAM INNY PRZYJDZIE!
dobrze żeby by było 40 zł co lekcja…
4 system. 0 pełnia
ten kurs nie jest bym ja zarobiła. To jest by przełamać energetyczną blokadę. Dochodzicie tylko do etymologii, czyli wy od głagolicy i run i mantr ogarniacie fonetykę, inni początek morfologii czyli wiedzy o słowach. I blokada. I kłócicie się czy moje tezy mają sens… Dalej fleksja odmiana i składnia. Dopiero tryby mówią o manifestacji i sile polskiego języka naprawdę. A wy się boicie. Nic wam nie zarzucam i nie narzucam ale próbuje zmusić do przejścia tego Rubikonu.
Od rozumienia skąd słowo do tworzenia słów. 3 kreacja.
4.4.2024 o 16.00 w czwartek cena 410
4.4.4. 4. 16 karma rodu. Jesteśmy im to winni. ArioSłowianom
4.4.
4
Zacznijmy . 1
Zbudujmy system. 4.
Odblokujcie CAŁY POTENCJAŁ POLSKIEGO
Sama jestem ciekawa co zacznie się dziać ..
🙂
JC
—————————————————————————————————-

Po co nam reforma gramatyki polskiej?

DŁUGA TRANSMISJA
Odpowiadam na to pytanie i opowiadam o kursie Polskiej gramatyki zreformowanej
Podziel się!