Odblokujmy blokadę systemu języka polskiego KURS POLSKIEJ GRAMATYKI ZREFORMOWANEJ
To czym zajmuje się Joanna Chołuj i praca jaką wykonuje to bardzo ważny i trudny fragment tradycji językowej słowiańskiej i polskiej i nowe podejście istotne dla porozumiewania się ze Źródłem, związane z Nowym Paradygmatem. Nie posługując się prawidłowo JĘZYKIEM nie posługujemy się prawidłowo MYŚLĄ – MY- Słanym – do Prawi i Jedni w naszym kontakcie ze Źródłem. Zatem rezultaty jakie osiągamy gdy stosujemy nowy paradygmat bez pełnego z-RO-z-UM-mienia Języka jakim Przemawiamy / kontaktujemy się ze Świadomością Nieskończoną mogą odbiegać daleko od naszych oczekiwań. Nowa Gramatyka jest niezbędna dla dokonania Wielkiej Zmiany w Sobie i Dookoła w Życiu Społeczeństwa. CB
PODSTAWOWE INFORMACJE O KURSIE :
KURS POLSKIEJ GRAMATYKI ZREFORMOWANEJ. 10zł LEKCJA.
Zaczynamy 4 KWIETNIA
LEKCJE W KAŻDY CZWARTEK O 16.00
41 lekcji. Zapisywane. Do odtworzenia w grupie prywatnej. Transmisja czyli mój wykład z ćwiczeniami na tablicy. Udział przez komentarze. Na końcu się do nich odniosę. Można pisać własne problemy i ćwiczenia w trakcie, przed lub po w grupie.
(zoom ma za mało bezpłatnego czasu).
Lekcje od kwietnia do grudnia (z krótką przerwą na urlop letni). Lekcja ok 1h.
To będzie konkretna praktyka gramatyki na ćwiczeniach.
Będzie można uczestniczyć w oddzielnych lekcjach ale nie będę nowym osobom tłumaczyć lekcji poprzednich.
Cena 10 zł za lekcję.
Całość 410zł.
Może być jednak tak, że lekcje się rozmnożą (jeśli jedna nie wystarczy na wytłumaczenie tematu, i będzie ich więcej niż 41 )
To są lekcje. Mój wstęp i ćwiczenia. Na lekcji nie będę dyskutować. Chyba że po omówieniu tematu i ćwiczeniach.
Na grupie można będzie dyskutować do woli, jeśli ktoś chce. Można wpisywać pytania będę się do nich odnosić w transmisjach.
Lekcje są dla tych, co chcą zrozumieć moją propozycję reformy.
Uczyć gramatyki można na różne sposoby. Ale nauka wyklucza dyskusje o meritum i koncepcji.
To można zrobić na forum lub po wykładzie.
Dygresja – moja nauczycielka gramatyki miała ciekawą koncepcje gramatyki, inną niż wszyscy, zupełnie inną niż klasyczne książki gramatyki angielskiej popularnej, i jej nauczała. Opierała się, przede wszystkim, na dobrym wytłumaczeniu relacji czasu do aspektu. Tam doznałam olśnienia, że w języku polskim mamy to samo, a nawet spójniej i logicznej. Kwestionowanie jej tezy uniemożliwiałoby mi zrozumienie. To było 18 lat temu. Tyle lat trwało, albo dłużej, moje dochodzenie do rozumienia gramatyki polskiej… i przed-polskiej.
Nie przekazuję wiedzy objawionej. Możecie przyjść po prostu posłuchać… Nawet jeśli macie podejście
– ja znam polską gramatykę
– po co psuć to co inni ułożyli
Niektóre koncepcje po prostu współistnieją. Tak jak fizyka Newtona i Einsteina.
Tak samo są trzy sposoby szukania źródłosłów –
Głoski
Sylaby pełne rdzenie
Słowa
Koncepcje te, ich efekty (co znaczy słowo) nawet mogą sobie przeczyć
Ale jak się uwzględni wszystkie (zapozna się z nimi) to większa szansa dojścia do prawdy…
A ciekawe jest to, że słowa są skomplikowane, i wiele słów nie ma znaczenia 1 do 1.
Nauka opiera się zarówno na ciągłości tez – utrwalaniu, jak i podważaniu zastanych tez i na zmianie.
Co proponuję tą zreformowaną gramatyką?
– świadomość języka i własna obserwacja
– weź to co ci pasuje
– jeśli chcesz rób reformę we własnym zakresie (ortografia, sposób wypowiedzi)
– kiedyś … rzeczywista reforma. Myślicie, że to niemożliwe? Możliwe, poczytajcie o historii języka angielskiego, niemieckiego, francuskiego, rumuńskiego i ich reformach …
Myślicie, że to bezsensowne?
A CZY TO CO MAMY TERAZ, TEN MISZ MASZ JEST SENSOWNY?
Wy tylko myślicie, że gramatyka jest niezmienna. Przed wojną było 3-5 koniugacji. Teraz jest kilkanaście.
Nic się nie zmieniło? Śmiem wątpić … Po prostu nikt was o tym nie informuje, tak jak dowiadujemy się po czasie co uznano ostatnio za poprawne, niepoprawne. Żadnego referendum w tej sprawie się nie urządza…
Niezmienność gramatyki. Logika.
Złudzenie.
Koncepcji jest wiele. Każdy podręcznik tłumaczy gramatykę polską trochę inaczej.
Tematy lekcji :
Historia języka i gramatyka historyczna
Lekcja 1. Co to jest język i czemu służy. Rodziny języków.
Lekcja 2. Co to jest gramatyka. sposób nauki – spirala. Chronologia.
Głoskownia – fonetyka
Lekcja 3. Poprawność. Zasady pisowni
Lekcja 4. Znaczenie głosek
Lekcja 5. Pełny alfabet. Wymowa głosek
Lekcja 6. Upodobnienia. Wymowa słów
Słowotwórstwo
Lekcja 7. Budowa słów
Lekcja 8. Typy czasowników
Odmiana – fleksja
lekcja 9. Nazwy części mowy.
Lekcja 10. Co to jest odmiana – fleksja. Przez co odmieniają się części mowy
1. Zrozumiesz dlaczego język polski jest skomplikowany i wydaje się nielogiczny
– odcięcie od korzeni słowiańskich i aryjskich
– odcięcie od sanskrytu
– formatowanie łacińskie
– utrata pierwotnej wiedzy o języku polskim i jego gramatyce
2. Zrozumiesz filozofię języka (że funkcjonuje jak wszechświat wedle min.zasady cykliczności i chronologii) i że nie da się zrozumieć dobrze języka polskiego bez analogii do filozofii
3. Zrozumiesz dlaczego ważny jest taki układ gramatyki jak proponuję, a nie inny (jakikolwiek)
4. Zrozumiesz na czym polegają deklinacje – odmiana przez przypadki rzeczownika, przymiotnika itd.
5. Zrozumiesz koniugacje – odmianę czasownika. Podam Ci uporządkowany sposób odmiany i pokażę tablice odmian
6. Zrozumiesz jak naprawdę powstały i powstają słowa i jakie są trzy metody etymologiczne (sprawdzania znaczenia słowa )
7. Dostaniesz sposoby na proste robienie rozbioru zdania
8. Zrozumiesz zależności między zdaniem prostym a złożonym.
9. Zrozumiesz logikę zdania.
10. Zrozumiesz nazwy części mowy i części zdania oraz ich zależności (po co istnieją te kategorie).
11. Będziesz miał sporo olśnień językowych – Aha ! wow ! Eureka! Naprawdę ?
12. Pokochasz swój język i będziesz z niego dumny
13. Zapewne dostaniesz w szkole lepsze oceny, ale zamiast krytykować nauczyciela podaj mu kontakt do mnie.
14. Jeśli jesteś nauczycielem – przydadzą Ci się moje pomysły logicznego wykładania gramatyki, ale pamiętaj, że nie wszystko jeszcze można w szkole zastosować (ewentualnie powoli przemycać ).
Hola! Ludzie! Forpoczto procesów karmicznych! Świadomi Polacy co z Wami?
Piszecie mi – fajnie ale ja nie mam czasu, fajnie ale nie zgadzam się z toba w pełni.
TO NIE O TO CHODZI.
dobrze że nie piszecie że za drogo bo bym się załamała, że chyba może jeszcze nie ma masy krytycznej w Polsce.
Musi być cena, energia z materią żeby przełamać blokadę. Ale cena jest symboliczna.
Oo dlaczego tak nic nie rozumiecie ..
Kochanowski nie mogl tego jeszcze zrobić, Mickiewicz, Słowacki też nie…
I wielu pisało o języku. Jest absurdalna ilość książek i artykułów z propozycjami reformy języka, i wypadami na temat języka , których szary użytkownik …nie zna (są u Czesława Na Bezchaosowania min)..
A wy myślicie… Taki chaotyczny język.
Taki ..głupi …
Albo ja głupi że nie rozumiem.
Tak myślicie.
Nikt i nic nie jest głupie. Jest niepełne i niepoznane. Trzeba zacząć poznawać i kwestionować to co jest
Ale czterdzieści i cztery …
I osiem. CZYLI DOPIERO TERAZ ZACZYNA SIĘ WASZA PRACA
JA SWOJĄ PRACĘ JUŻ WYKONAŁAM.
teraz Wy. Grupa może być badawcza…
ALE JA TEŻ NIE MAM CZASU
na litość boską, ja nie mam pralki, zmywarki, codzienność zajmuje mi pół dnia. Reszta to dziecko i pisanie tych tablic.
TU JEST KWESTIA – ROZUMIEM O CO CHODZI ALBO NIE ROZUMIEM.
Czwórka. System. Nie mamy systemu języka.
jest poszatkowany. Nie nasz. Nie do końca nasz.
Ale ja nie proponuję go wyrzucić do kosza. Najpierw proponuję wam poznać jak mogłoby być. Krok po kroku.
Nic nas duchowo w pełni nie wspiera.
Odcięto język od filozofii. A tak się nie da.
Sanskryt , a polski jest jak sanskryt , ma lepszą sytuację… Jest dźwięk co wibruje. Jest zmienna długość głoski. Jest powiązanie z kosmosem. Czucie. Przepływ energii.
Nie tylko ze względu na dźwięki !
Mantry mają specyficzną gramatyczną genialną strukturę, to nie są byle jak sklecone słowa.
Nawet rosyjski to ma. Większy przeplyw. Ale nie ma gramatyki.
Ale ma też cyrylicę.
My przywracamy glagolicę, runy,, odkrywamy gwary, tam jest melodia języka.
A CO Z GRAMATYKĄ ???
Nigdzie nie dojdziecie samą fonologią i kawałkiem morfologii…
Zapłaćcie 10 złoty za jakieś wybrane lekcje. Po co jest ta opcja. Blokada się przełamie nawet jak będziesz słuchać jednym uchem albo otworzysz potem.
Najlepiej by codziennie były min 4 osoby ze mną
Od cholery trudne.
Przecież od dwu lat próbuję to zrobić.
ALE JUŻ CZAS NAJWYŻSZY
POTRZEBUJĘ Chętnych I ODWAŻNYCH
CHCECIE TO NIECH KTOŚ TAM ZAPŁACI A KTOŚ TAM INNY PRZYJDZIE!
dobrze żeby by było 40 zł co lekcja…
4 system. 0 pełnia
ten kurs nie jest bym ja zarobiła. To jest by przełamać energetyczną blokadę. Dochodzicie tylko do etymologii, czyli wy od głagolicy i run i mantr ogarniacie fonetykę, inni początek morfologii czyli wiedzy o słowach. I blokada. I kłócicie się czy moje tezy mają sens… Dalej fleksja odmiana i składnia. Dopiero tryby mówią o manifestacji i sile polskiego języka naprawdę. A wy się boicie. Nic wam nie zarzucam i nie narzucam ale próbuje zmusić do przejścia tego Rubikonu.
Od rozumienia skąd słowo do tworzenia słów. 3 kreacja.
4.4.2024 o 16.00 w czwartek cena 410
4.4.4. 4. 16 karma rodu. Jesteśmy im to winni. ArioSłowianom
4.4.
4
Zacznijmy . 1
Zbudujmy system. 4.
Odblokujcie CAŁY POTENCJAŁ POLSKIEGO
Sama jestem ciekawa co zacznie się dziać ..
JC
—————————————————————————————————-
Po co nam reforma gramatyki polskiej?
DŁUGA TRANSMISJA
Odpowiadam na to pytanie i opowiadam o kursie Polskiej gramatyki zreformowanej
Ta strona używa ciasteczek (cookies), w celach statystycznych. Możesz wyłączyć obsługę plików cookies w Twojej przeglądarce. Rozumiem
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.