W Portugalii rozpoczął się pierwszy trybunał covidowy
PIS się budzi w sprawie samobójstw wśród dzieci i młodzieży w latach 2020- 2022? Czy to po prostu próba ściemniania i zamiatania pod dywan, udawania że przyczyna tego wzrostu jest NIEZNANA? – Na razie widzę, że jest to druga opcja. W tekście nie ma ani słowa na temat PRZYCZYN tej narodowej tragedii, podczas gdy jedyną i oczywistą przyczyną jest zerwanie więzi społecznych i rówieśniczych, zamknięcie dzieci w domach, nauka zdalna i wszelkie inne konsekwencje idiotyzmów władzy w sprawie tzw PANDEMII! Oto co nam zafundowała rzekomo pro-populacyjna polityka PIS.
Polski Ład to także tylko i wyłącznie próba ucieczki PISu przed konsekwencjami Polityki Plandemicznej uprawianej przez całe dwa lata przez tę antypolską, antynarodową partię ciemniaków idącą na smyczy Banksterki Światowej, Koncernów i Big Pharmy.
1. LegaArtis: W Portugalii rozpoczął się pierwszy trybunał covidowy
Pierwszy trybunał Covid został otwarty w sobotę (04 lutego 2022 roku). Grupa 11 prawników i sędzia z Portugalii rozpoczęli śledztwo karne. Wszystkie dostępne dowody zbrodni przeciwko ludzkości są przedstawiane lawie przysięgłych. Materiał wideo z otwarcia rozprawy znajduje się poniżej.
Grupa zdecydowała się na prowadzenie śledztwa poza systemem, ponieważ żaden sąd nie był chętny do rozpatrzenia sprawy. W oświadczeniu grupy stwierdzono, że rządy znajdują się pod wpływem skorumpowanych i przestępczych struktur władzy. Zainscenizowali pandemię, którą przygotowywali od lat. Wzniecili panikę, aby skłonić ludzi do wzięcia tak zwanych „szczepień”, które według prawników, naukowców i ekspertów, okazały się obecnie niezwykle niebezpieczne, a nawet śmiertelne.
Oczekuje się, że proces zakończy się aktami oskarżenia wobec winnych tych zbrodni przeciwko ludzkości.
Zaangażowani prawnicy: Virginie de Araujo Recchia z Francji, Claire Deeks z Nowej Zelandii, Viviane Fischer z Niemiec, Reiner Fi.illmich z Niemiec, Ana Garner ze Stanów Zjednoczonych, Renate Holzeisen z Włoch, Tony Nikolic z Australii, Dipali Ojha z Indii, Dexter LJ. Ryneveldt z RPA, Deana Sacks ze Stanów Zjednoczonych i Michael Swinwood z Kanady. Sędzią jest Rui Fonseca E. Castro z Portugalii.
Źródło: LegaArtis.pl
2. wPolityce.pl: Wstrząsający raport na temat prób samobójczych dzieci i nastolatków. Wiceminister Machałek zapowiada ważny krok MEiN
W 2021 r. 1439 dzieci i nastolatków podjęło próbę samobójczą, z czego 127 prób zakończyło się śmiercią. W porównaniu do roku 2020 oznacza to 77 procentowy wzrost zachowań samobójczych wśród młodzieży – wynika z raportu serwisu „Życie warte jest rozmowy”.
Raport dot. zachowań samobójczych wśród dzieci i młodzieży
Z raportu przekazanego we wtorek PAP wynika, że w 2021 roku gwałtownie wzrosła liczba zachowań samobójczych wśród młodych osób.
W 2021 roku 1496 dzieci i nastolatków poniżej 18. roku życia podjęło próbę samobójczą, aż 127 z tych prób zakończyło się śmiercią. W stosunku do 2020 roku jest to wzrost odpowiednio o 77 proc. zachowań samobójczych oraz o 19 proc. śmierci samobójczych
— zaznaczyli autorzy.
Według nich, szczególnie niepokojący jest wzrost dotyczący podejmowania zachowań samobójczych w grupie dziewczynek – w 2021 roku Komenda Główna Policji zarejestrowała wzrost o 101 proc.
Dane Komendy Głównej Policji pokazują nam tylko te próby oraz śmierci samobójcze, o których zostały powiadomione organy ścigania. Według Światowej Organizacji Zdrowia na każdą odnotowaną w oficjalnych rejestrach śmierć samobójczą młodej osoby przypada od 100 do 200 prób. Jeśli założymy, że współczynnik ten jest adekwatny do Polski, to próbę odebrania sobie życia w ubiegłym roku podjęłoby od 12 700 do 25 400 osób poniżej 18. roku życia
— stwierdzili autorzy raportu.
Sygnały ostrzegawcze. Gdzie szukać pomocy?
Jak wyjaśnili, sygnałami, które mogą zapowiadać podjęcie takiej próby przez dziecko, są m.in. długotrwała zmiana nastroju, zmiany sposobu odżywiana się, trudności z koncentracją, niechęć do rozmów i spotkań czy nagłe akty agresji lub autoagresji.
Autorzy wskazali, że pomocy dla dziecka należy szukać m.in. w aktualnie działających Centrach Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży, szkolnych gabinetach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, poradniach zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży, ośrodkach interwencji kryzysowej i pomocy społecznej i powiatowych centrach pomocy rodzinie.
Poinformowali również, że pomoc można uzyskać dzwoniąc na jeden z telefonów zaufania: 800702222, 116 213, 800121212 lub 116 111.
Serwis www.zwjr.pl został uruchomiony 7 czerwca 2021 roku. Przez 7 miesięcy działania odwiedziło go już ponad 96 tys. osób w 166 543 odsłonach.
W serwisie publikowane są treści, które dostarczają wiedzy m.in. na temat rozpoznawania objawów nastoletniej depresji, wyjaśniają co stanie się, jeśli ujawni się specjaliście, że towarzyszą nam myśli samobójcze, podpowiadają, jak motywować bliską osobę do korzystania z profesjonalnego wsparcia oraz jak udzielać pomocy osobom ze swojego otoczenia.
Zwiększenie środków na pomoc psychologiczno-pedagogiczną
Środki na pomoc psychologiczno-pedagogiczną na rok 2022 zostaną zwiększone o 31 proc. Od 1 marca będzie możliwe organizowanie dodatkowych zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Na ten cel przeznaczono 180 mln zł – poinformowała we wtorek wiceminister edukacji i nauki Marzena Machałek.
Badania wskazują, że po pandemii niezbędne jest szybkie, profesjonalne dodatkowe wsparcie, jeśli chodzi o dzieci i młodzież w szkołach ogólnodostępnych. One w ciągu ostatnich dwu lat, szczególnie dzieci starsze, przebywały dużo na nauczaniu zdalnym (…). Badania wskazują, że pogorszyła się w niektórych przypadkach kondycja psychiczna dzieci
— powiedziała wiceminister edukacji Marzena Machałek we wtorek na konferencji prasowej.
Stąd, jak mówiła, aby to dodatkowe wsparcie mogło było realizowane, przygotowano dodatkowe środki na zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Podała, że na ten cel przeznaczono 180 mln zł, co pozwoli na realizację ponad 3 mln dodatkowych zajęć.
Pieniądze w części oświatowej subwencji ogólnej na pomoc psychologiczno-pedagogiczną na rok 2022 zostaną, zwiększone o 31 proc..
Zajęcia specjalistyczne w szkołach
Od 1 marca br. publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, ponadpodstawowe i szkoły artystyczne, realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego, będą mogły realizować zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w dodatkowym wymiarze godzin.
Wsparcie będzie obejmowało organizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne i innych zajęć o charakterze terapeutycznym dla uczniów, u których rozpoznano potrzebę wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w tym zakresie.
Chodzi także o organizację wszelkich zajęć, które wskaże nauczyciel, dyrektor, jako potrzebne w danej szkole – dodała wiceminister Machałek.
Zajęcia będą prowadzone przez nauczycieli: psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych i terapeutów pedagogicznych. W zależności od potrzeb uczniów będą mogły być prowadzone również przez innych specjalistów.
Szczegółowe kwestie w tym zakresie zostaną uregulowane w przepisach rozporządzenia ministra edukacji i nauki, zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Kiedy podpisane zostanie rozporządzenie?
Rozporządzenie zostanie podpisane we wtorek, najpóźniej w środę
— powiedziała Machałek.
Dodała, że jeszcze we wtorek do szkół trafią komunikaty o harmonogramie przekazywania pieniędzy.
Chcielibyśmy, by te zajęcia były realizowane już od 1 marca
— zaznaczyła Machałek.
Powiedziała, że zgodnie do 21 lutego dyrektorzy szkół będą mogli zgłaszać zapotrzebowanie na środki ze wskazaniem liczby godzin, które chcą realizować w swojej placówce.
Zajęcia powinny zostać zrealizowane do 20 grudnia br.
— czytamy w komunikacie MEiN.
MEiN podał, że szacunkowa liczba godzin dodatkowych zajęć specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej wyniesie: w szkole liczącej 100 uczniów – 63 dodatkowe godziny zajęć, w szkole liczącej 200 uczniów – 127 dodatkowych godzin zajęć, w szkole liczącej 300 uczniów – 191 dodatkowych godzin zajęć, w szkole liczącej 400 uczniów – 255 dodatkowych godzin zajęć, w szkole liczącej 500 uczniów – 319 dodatkowych godzin zajęć, w szkole liczącej 600 uczniów – 383 dodatkowe godziny zajęć.
Więcej specjalistów w szkołach
Wiceminister poinformowała także, że w budżecie państwa oprócz dodatkowych środków na organizację specjalnych zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej przeznaczono 520 mln zł na zatrudnienie w szkołach ogólnodostępnych od 1 września większej liczby specjalistów: psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, logopedów. Podała, że łącznie na dodatkowe wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów przeznaczone zostało 700 mln zł.
Wiceminister Machałek powiedziała, że w szkołach ogólnodostępnych jest obecnie 21 tys. specjalistów.
Chcemy zwiększyć ich liczbę do 38-40 tys.
— zaznaczyła.
Zgodnie z szacunkami MEiN dostępność psychologów i logopedów jest różna w zależności od miejscowości. Nasze badania wskazują na to, że nie powinno być problemów z zatrudnienie dodatkowych psychologów na tym etapie standaryzacji
— powiedziała Machałek.
Wymiar zatrudnienia będzie zależny od liczby uczniów
— podało MEiN.
Dodała, że ministerstwo przygotowuje rozwiązania, które będą integrowały międzyresortowo działania wspierające dziecko zagrożonego niepełnosprawnością od pierwszych tygodni”.
aja/PAP
3. Konwój Wolności zablokował stolicę Nowej Zelandii a kolejne ciągnie na Paryż i Brukselę!
3a. „Konwój wolności” zablokował ulice w Nowej Zelandii
Setki samochodów w „konwoju wolności” wraz z tysiącami protestujących zablokowały ulice przed parlamentem w Wellington, sprzeciwiając się restrykcjom sanitarnym i szczepieniom przeciw Covid-19 – poinformował we wtorek dziennik „New Zealand Herald”.
Demonstracja inspirowana jest kanadyjskim protestem o takiej samej nazwie, który zorganizowano w Ottawie – zauważyła agencja AFP. Jak informuje nowozelandzka gazeta, we wtorek rano do stolicy z całego kraju ściągnęły setki aut, ciężarówek i motocykli. Manifestanci domagają się całkowitego zniesienia covidowych restrykcji. Zapowiadają kontynuowanie protestów, do czasu pozytywnego rozpatrzenia propozycji przez rząd. W Nowej Zelandii obowiązkowe szczepienia dotyczą one m.in. pracujących w służbie zdrowia, policji, sektorze edukacji i obrony narodowej.
Premier Nowej Zelandii Jacinda Ardern nie spotkała się z protestującymi, niemniej wyraziła swoją opinię na temat wydarzenia na konferencji prasowej. „Myślę, że błędem byłoby określać to, co widzimy na zewnątrz, jako reprezentację większości [obywateli]. Większość Nowozelandczyków zrobiła wszystko, co mogła, by chronić siebie nawzajem” – oceniła szefowa rządu.
Ardern tego samego dnia wygłosiła przemówienie w parlamencie dotyczące priorytetów rządu na rok 2022 – podała agencja AP. Według dziennika „NZH” protestujący „są gotowi na długie posiedzenie” i zamierzają obozować przed parlamentem przez wiele dni.
Tamtejsza policja we wtorek popołudniu przekazała, że dotychczas nie było żadnych aresztowań, poproszono jedynie, by protestujący usunęli swoje samochody do godziny 17:00, by nie blokować dróg w godzinach szczytu.
Źródło: Goniec.net
3b. „Konwój wolności” ruszył przez Francję. Kierowcy ciężarówek, motocykli i samochodów chcą zablokować Paryż!
„Konwój wolności” francuskich przeciwników restrykcji sanitarnych składający się z wściekłych kierowców ciężarówek, motocyklistów i prywatnych właścicieli samochodów chce zablokować Paryż, biorąc za wzór kierowców kanadyjskich blokujących Ottawę.
Francuscy motocykliści wyruszyli w środę m.in.: z Nicei, Perpignan i Bayonne, by w piątek dotrzeć do Paryża. W czwartek zaplanowano wyjazdy kierowców m.in.: z Brestu, Quimper, Strasburga, Lille, Cherbourga, Tarbes, Foix, czy Carcassonne.
Przeciwnicy restrykcji zapoczątkowali akcję w Europie, w tym we Francji w mediach społecznościowych, idąc śladami kierowców kanadyjskich oraz ruchu „żółtych kamizelek” z 2018 roku, informuje stacja FranceInfo.
France 3 donosi, że grupa na Facebooku „Le convoy de la liberte” ma ponad 290 tys. subskrybentów, a na komunikatorze Telegramm około 20 tys. osób komunikuje się w kwestii tras i parkingów w drodze do stolicy.
Celem zablokowanie Paryża i Brukseli
Celem konwojów jest zablokowanie Paryża i Brukseli, by „odzyskać wolność” i „podstawowe prawa”. Protestujący domagają się też „bezwarunkowego dostępu do opieki, edukacji, kultury”. Uczestnicy są zachęcani do dalszej podróży z Francji do Brukseli, gdzie organizatorzy mają nadzieję na duże zgromadzenie planowane na 14 lutego.
We Francji paszport sanitarny przekształcony został w styczniu w paszport szczepień, dokument wymagany przez rząd, dający dostęp do części miejsc publicznych; budzi to duży opór społeczny.
Szef MSW Gerald Darmanin ostrzegł we wtorek, że nie dopuści do blokady stolicy Francji. Policja i służby śledzą trasy przejazdów konwojów – podało francuskie MSW.
mly/PAP
https://wpolityce.pl/swiat/584960-konwoj-wolnosci-we-francji-chca-zablokowac-paryz
4. NTV: Kowidianizm atakuje czy się wycofuje? – Dr Zbigniew Hałat
https://www.facebook.com/niezaleznatelewizja/videos/322660163135257