Zachar OFF: Czy Izera to utopia? Główny inżynier w ogniu pytań – BEZ CENZURY

Czy Izera to utopia? Główny inżynier w ogniu pytań – BEZ CENZURY

https://www.youtube.com/watch?v=J30NTaTOQlY

 

Polska jest jednym z największych dostawców części motoryzacyjnych dla producentów z Niemiec, Francji czy Japonii. Motoryzacja to 8 proc. naszego PKB. Produkujemy auta dostawcze (np. Volkswageny), silniki (Toyota czy Mercedes) czy poduszki powietrzne i pasy. Motoryzacja jest drugim co do wielkości sektorem przemysłowym w kraju. Segment produkcyjny zatrudnia ponad 200 tys. osób. Handel i usługi związane z branżą to kolejne 270 tys. miejsc pracy. Jesteśmy największym krajem w Europie, który nie ma własnej marki samochodowej. Szansą na zmianę tej sytuacji jest nowa marka polskich samochodów elektrycznych IZERA, zaprezentowana przez ElectroMobility Poland, spółkę założoną przez polskie koncerny energetyczne. Świetna nazwa odwołuje się do Gór Izerskich na Dolnym Śląsku. „Trochę się obawiałem, że zobaczę na prezentacji Elektromalucha lub Elektroskładaka. Tym większe było moje zaskoczenie, kiedy ujrzałem prototypy, które mogłyby równie dobrze stać na targach w Genewie!” – mówi popularny polski dziennikarz motoryzacyjny Zachar Zawadzki. Design zaprezentowanych modeli hatchback i SUV wyróżnia się niezwykłą dbałością o detale. Dyrektorem rozwoju produktu jest Łukasz Maliczenko, który przez ponad 7 lat pracował w grupie Jaguar Land Rover. Konsultantem projektu był Tadeusz Jelec, który był głównym projektantem wnętrz jaguarów z początku XXI wieku.

Podziel się!