„Noc Kupały” – Peruna! „Karramba” i makarony Bartolini!!! (100-lecie urodzin Stanisława Pagaczewskiego)

Noc Kupały – Peruna! Karramba, makarony Bartolini!!! (100-lecie urodzin Stanisława Pagaczewskiego)

Perun_nocku_ztlem

Kiedy pisałem o znaczącej nagrodzie muzycznej Fryderyka przyznanej przez środowisko muzyczne albumowi Kapeli ze Wsi Warszawa „Święto Słońca” oraz o ich nowym czysto rodzimowierczym albumie „Brzask Bogów” i całym Projekcie Lelek, zwracałem waszą uwagę na fakt, że taka nagroda jest wyrazem procesu umasowienia powrotu Polaków do swoich prapolskich, sarmacko-słowiańskich korzeni i do wiary przodków/dziadów do Wiary Przyrodzonej Słowian. Obserwujemy kolejne symptomy potwierdzające to zjawisko, tym razem już na skalę przemysłową i nie chodzi tutaj o koszulki, flagi czy nadruki na samochody, ale o prawdziwie masowe procesy gospodarcze.

Bardzo interesujące rzeczy dzieją się w marketingu popularnych napojów. Kiedy Noc Kupały trafia na szyld browarów znaczy to, że proces powrotu do słowiańskich korzeni i do wiary słowiańskich przodków przekroczył granicę elitarności i stał się procesem masowym. Jeszcze mocniejszym znakiem czasu jest kiedy duża firma powierza swoją teraźniejszość i przyszłość, swoje powodzenie rynkowe i dochody takiemu patronowi jak PERUN.

1

Nie zamierzam tutaj reklamować Brońcie Bogowie konkretnej firmy i całych linii jej produktów, ale przyznam, że pomysł zarówno na wprowadzenie na rynek nowego Browaru Perun, jak i poszczególnych marek jego wytworów piwnych zaskakuje celnością myślenia przyszłościowego i otwartością umysłu kreatorów z agencji reklamowej, która była twórcą tego pomysłu.

PB070053

Trzeba też oddać honor właścicielowi browaru, bo co jak co, ale zaryzykować kapitał w patronat Peruna nad przedsięwzięciem biznesowym to nie w kij dmuchał. Jestem pełen podziwu dla jednych i drugich.

http://browarperun.pl/o-browarze/

PERUN_Jare_Gody_pion

Browar Perun nie ogranicza się do jednego tylko akcentu kultu i kultury rodzimej Słowian – Prapolaków, idzie dalej i wprowadza na rynek kolejne rodzime marki takie jak Jare Gody, Kraina Welesa, Jasny Grom, Serce Dębu, Ognisty Raróg, Licho nie śpi, czy Sabat Czarownic.

Kraina_Welesa_front

Trzeba stwierdzić, że taka inwestycja i tak poważne przedsięwzięcie gospodarcze oparte na marce jaką jest bez wątpienia Perun, Kupała, Licho czy Weles – słowiańskie bóstwa pogańskiej, rodzimej wiary przyrodzonej, czy na marce jaką jest pogańskie święto rodzimowiercze Jare Gody, Noc Kupały, albo wprost na tradycji zjazdów wiedźm i wiedunów, żerców, wajdelotów, czarowników i czarodziejek Wiary Przyrodzonej Słowian jakimi były Sabaty Czarownic urządzane w Polsce na wierzchołkach świętych gór od starożytności, przez średniowiecze aż po współczesność, świadczy dobitnie jak daleko posunięty jest już w masowej świadomości społecznej proces powrotu do starosłowiańskich korzeni i tradycji słowiańskiej wiary naszych przodków. Takie kroki biznesowe poprzedza wszak badanie rynku pod kątem odbioru społecznego marki.

Kraina_Welesa_render-pion

Browar uruchomił także Peruński Sklep Internetowy. Odsyłam was na stronę internetową tej firmy ponieważ warto zobaczyć naprawdę fajny nowoczesny marketing w doskonałym wydaniu – piszę to nie jako Białczyński Rodzimowierca (spadkobierca tejże tradycji po Stanisławie Wyspiańskim, Stanisławie Szukalskim, czy Stanisławie Pagaczewskim) i Białczyński Słowianofil (chociaż po części oczywiście także), ale przede wszystkim jako były dyrektor marketingu i dyrektor międzynarodowego festiwalu reklamy, dyrektor agencji reklamowej Crackfilm, a więc człowiek, który także jeśli idzie o reklamę, wie o czym pisze.

http://browarperun.pl/

PERUN_WIZUALIZACJE_CMYK-kopia-1

Jestem szczerze zachwycony popularyzacją Wiary Rodzimej Prapolaków i nas, całkiem współczesnych Pogan Polskich, a zwłaszcza popularyzacją Mitologii Słowian – Słowiańskiej Baji i boskich postaci z naszego narodowego prapolskiego panteonu i bestiariusza (Raróg).

Jestem też zachwycony popularyzacją świąt rodzimowierczych, które zawsze (i słusznie!) kojarzono z naprawdę dobrą zabawą, radością i obfitością, z rytuałem pełni życia i przyjemności jaką życie powinno sprawiać ludziom, z nieposkromioną przyrodą i kultem magicznej mocy, która zawsze w przeszłości gwarantowała realizację marzeń Polaków i wielkich celów, jakie przed sobą stawiali.

LNS_ciemne_tlo_net

Oto jak reklamowane jest nowe przedsięwzięcie browaru Perun:

„Pośród pięknych polskich krajobrazów, sadów i pól leży niewielka miejscowość Budziszyn. Miejsce tak zachwyciło PERUNA, że postanowił osiedlić się tu na stałe…

To właśnie w Budziszynie (gmina Chynów, powiat grójecki) wybudujemy Browar PERUN i przestaniemy funkcjonować jako tzw. browar kontraktowy. Pogoda dopisuje, możemy więc rozpocząć porządkowanie terenu działki. Czekamy na pozwolenie na budowę. Mamy nadzieję, że jeszcze w tym roku ruszą prace budowlane. Całe przedsięwzięcie planujemy zakończyć w III kwartale 2016 r.

Ekipa Peruna Gromowładnego”

1s

Powyższe przedsięwzięcie cieszy mnie przede wszystkim jako spadkobiercę Starosłowiańskiej Świątyni Światła Świata i odtwórcę Mitologii Słowian, po moich przodkach dosłownie i duchowo: po Janie Twardowskim, Janie Kochanowskim, Mikołaju Wolskim, Stanisławie Wyspiańskim, Stanisławie Szukalskim, Władysławie Kołodzieju i Stanisławie Pagaczewskim, którym oddaję cześć i sławę tym artykułem.

Piwo Karramba i makaron Bartolini

 Inne marketingowe chwyty jakie widzimy we współczesnym przemyśle piwowarskim i spożywczym na pewno cieszą nas jako rodzinę Stanisława Pagaczewskiego, twórcy „Porwania Baltazara Gąbki” i osoby która wprowadziła w masową świadomość społeczną postać Kucharza Bartoliniego herbu Zielona Pietruszka, czy choćby słynne zawołanie Szpiega z Krainy Deszczowców – Don Pedra „Karramba!”. Cieszy nas to zwłaszcza, że obchodzimy w tym 2016 roku 100. lecie jego urodzin. Dziadek Staszek, jak mówiły o nim moje dzieci, byłby zachwycony, że jego książka dla dzieci stała się tak niesamowicie popularna, że jej postacie trafiły na masowy rynek będąc sztandarowymi produktami i marką firm polskich, jak w przypadku Piwa Karramba czy producenta makaronów Bartolini.

WP_20160610_09_41_04_Pro_komp

WP_20160610_09_41_23_Pro_komp

Don Pedro z6784116X

Don Pedro – Oficjalna maskotka marki Miasto Kraków

szpieg 2 twarz kolor don pedro2

Don Pedro – nowe ANTYSYSTEMOWE wydanie postaci podtrzymuje tradycję Trylogii Stanisława Pagaczewskiego – Nowe Przygody Baltazara Gąbki (Czesław Białczyński)

bgdonpedro0

Don Pedro w zbiorowej świadomości Polaków – artykuł polityczny, ilustracja bieżących wydarzeń

Jeżeli ktoś zechciałby jednak w Kupalną Noc przekąsić coś bardziej treściwego niż „płynne złoto” polecamy całą gamę makaronów firmy Bartolini, które posłużą wam do przyrządzenia dowolnego rodzaju spaghetti, czy innego specjału z polsko-włoskiej kuchni.

 

 

bartolini-makaron-dwujajeczny-500g-Full bartolini_z_chilli

57586

1f39e4b3b1226f3fe061944e6ea9ea16

 

Nowe PrzygodyGąbki_bartolini 2 Sawa i Kira BiaLCZYNSKIE kompr web

Kucharz Bartolini herbu Zielona Pietruszka – właściciel oficjalny Cyrku, który odwiedził Warszawę w roku 2012 – roku Wielkiej Zmiany – i był tylko trochę mniejszym Cyrkiem niż ten Największy Cyrk na Wiejskiej – nowe ANTYSYSTEMOWE wydanie postaci podtrzymuje tradycję Trylogii Stanisława Pagaczewskiego – Nowe Przygody Baltazara Gąbki (Czesław Białczyński)

Podziel się!