Światowid z Tiahuanaco film Starożytni kosmici – Tajemnica Puma Punku
Pragnę podzielić się z Panem bardzo ciekawym spostrzeżeniem dotyczącym niezwykłego podobieństwa posągu Światowida ze Zbrucza z posągiem Boga Wirakoczy w Ameryce płd.
Otóż podczas oglądania filmu pt. Puma Punku w 17min 12sek. uderzył mnie obraz, który Pana również zaskoczy. Bardzo serdecznie Pana pozdrawiam.
Otóż podczas oglądania filmu pt. Puma Punku w 17min 12sek. uderzył mnie obraz, który Pana również zaskoczy. Bardzo serdecznie Pana pozdrawiam.
I rzeczywiście!
Obraz z 17′ 12″ jest kompletnym zaskoczeniem. Zobaczcie sami. Ważna jest cała Sekwencja Tiahuanaco od 14′ 52″ do 18′ 20″. Pomińmy to wszystko w komentarzu lektorskim co dotyczy kwestii kosmitów i interpretacji Białych Kamiennych Głów oraz Posągu Boga/Założyciela Tichuanaco, jako znaku obecności białych kosmitów, czy też interpretacji posągu-palwanu jako Wirakoczy. Jeśli ograniczymy się do próby wyjaśnienia zagadki owych głów i palwanu przez wyłącznie ziemskie czynniki mamy wystarczającą zagadkę i bombę intelektualną, która rozsadza klasyczną archeologię.
Zacznijmy od Białych Głów – są wyraźnie białe i nie mam wątpliwości, że reprezentują typ rasowy białego człowieka. Pozostałych głów nie pokazano wyraźnie, ale cóż, wierzmy autorom filmu, że przedstawiają również różne inne typy rasowe, w tym nieamerykańskie, Murzynów tam wtedy nie było, ani Białych. W każdym razie pozostałe głowy nie są białe, lecz w kolorze ścian.
Samego słupa (palwanu) także nie pokazano za dobrze. Nie wiemy nawet czy to jest głowa tylko jednostronna, czy dwustronna, czy może ma twarze na cztery strony świata. Musimy założyć że posąg posiada jedną twarz. Na to wskazuje znajdująca się w głębokim cieniu boczna płaszczyzna palwanu.
Jest to bez wątpienia postać z wąsami i brodą i to w słowiańskim/scytyjskim/istyjskim stylu, który znamy nie tylko ze Światowida Zbruczańskiego, ale także z Bab Stepowych/Scytyjskich i Bab Pruskich.
Palwan ma też znany ze Zbruczańskiego Idola układ światów na ścianie przedniej – trzy-poziomowy. Głowa zwieńczona jest czapą, czyli wogółem/kopułą, bóstwo ma ręce ułożone charakterystycznie, bardzo podobnie jak Światowid ze Zbrucza, także trzyma w dłoni przedmiot, tak jak tamten dzierży jajo czy róg. Jeżeli nie jest to przedmiot tylko dłoń – to przykłada ją do serca, podczas gdy druga z pięcioma palcami spoczywa na pępku. Ten gest powtarza się w różnych przedstawieniach w odległych od siebie kulturach. Wydaje mi się jednak że dłoń trzyma coś, lub że siedzi na niej ptak. Możliwe, że jest to przedmiot podobny do tego trzymanego przez idola zwanego Monolitem Ponce’a.
Na niższym poziomie dwa zwierzęta, które mnie przypominają lwy, ale mogą to być stylizowane pumy. Wyraźnie duże głowy wskazują na grzywy. W Ameryce oczywiście nie było lwów. Najniższego poziomu nie pokazano, nie wiem czy coś tam jest czy też nic nie ma. W każdym razie ten poziom trzeci istnieje.
Warto zaznaczyć, że w Tiahuanaco znaleziono naczynia gliniane przypominające bardzo urny twarzowe znane z naszych ziem.
Urna twarzowa z Trzebiatkowej IV wiek p.n.e.
Wszystko to pochodzi podobno z VI wieku p.n.e., a więc okresu, kiedy Scytowie formowali Persję i powoli wycofywali się z Małej Azji za Kaukaz. Komentarz sugeruje więc, ze w VI wieku p.n.e. odwiedzili Ziemię Kosmici i postawili Puma Punku.
Wikipedia:
Nie ma też jednomyślności odnośnie datowania czasu tworzenia tej budowli. Przeważa pogląd, wspierany przez testy wykonywane metodą datowania radiowęglowego, wskazujące przedział lat od 536 do 600 roku n.e. To przemawia przeciwko datowaniu powstania bramy Puma Punku, znanej również jako Brama Słońca, proponowanej przez Arthura Posnanskyego, a dokonanej poprzez pozycjonowanie i orientację astronomiczną głównych elementów budowli w stosunku do Słońca. Uwzględniając zjawisko precesji – przesuwania się osi obrotowej Ziemi – twierdził on, że budowla mogła powstać od 14 000 do 15 000 lat temu.
W filmie stwierdzono, że wykonano jakieś datowanie które daje wynik około 2000 lat temu, czyli 1 rok n.e. oczywiście są to kompletne bzdury bo kamieni nie datuje się radiowęglowo. Jakiś artefakt z VI wieku p.ne. czy z I wieku n.e. jest jak widać dla Wikipedystów bardziej wiarygodnym miernikiem czasu niż wszystkie przeczące tej logice fakty.
Na środku bramy na górze znajduje się też podobno Wirakocza, jest to inna postać – bez brody za to w pióropuszu lub aureoli. Cała oficjalna „naukowa” koncepcja na temat Puma Punku po prostu ośmiesza archeologię. To samo dotyczy Wyspy Wielkanocnej – kamiennych figur nie da się datować radiowęglowo. jak sama nazwa wskazuje żeby tak datować w próbce musi znajdować się węgiel. Węgiel nie jest składową granitu. Warto obejrzeć cały ten film ponieważ moim zdaniem mamy do czynienia z jednym z niepodważalnych artefaktów obecności wysoko zaawansowanej cywilizacji na Ziemi. Dla mnie innym dowodem w tej sprawie są budowle, które tutaj już przedstawialiśmy (np. Piramida Cheopsa), a także figury z Wyspy Wielkanocnej, które niesłusznie wiąże się z ostatnią falą osiedleńczą Polinezyjczyków z XIV wieku n.e.