<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	
	>
<channel>
	<title>
	Komentarze do: Old European Culture: Sickle (Sierp)	</title>
	<atom:link href="https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=old-european-culture-sickle-sierp</link>
	<description>oficjalna strona Czesława Białczyńskiego</description>
	<lastBuildDate>Thu, 23 Aug 2018 20:04:22 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=6.7.4</generator>
	<item>
		<title>
		Autor: J		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48731</link>

		<dc:creator><![CDATA[J]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 23 Aug 2018 20:04:22 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48731</guid>

					<description><![CDATA[Dragomiro, 
Aż szkoda, że nietrafione.
I jak widać złość piękności szkodzi. Ostrzegałam.
O ile pamięć starcza mnie nie myli, przez całe życie byłam kobietą, naturalną bardzo jasną blondynką, w żadnym razie nie rudą :). 
Poza tym również chybione, choć nie ukrywam, pochlebia mi pomylenie przez Panią  mojej skromnej płci żeńskiej osoby z Panem &quot;RudymŁbem&quot;. Przyznaję, zwykle staram się pisać bezosobowo, co Panią zapewne zmyliło, bo  traktuję to jako wprawkę, i jak widać w Pani przypadku pełen sukces (choć tu zdaje mi się, że dyskutując z tym, co była Pani uprzejma napisać, naprawdę nie starałam się o to, używając form osobowych czasowników oraz rzeczowników rodzaju żeńskiego w odniesieniu do mnie).
I o ile jakąś książkę kiedykolwiek napiszę, to chętnie ujrzę w Pani osobie jednego z pierwszych krytycznych czytelników. Na razie na to się nie zanosi, ale ziarnko pomysłu była Pani  uprzejma we mnie zasiać, a sama Pani wie, ile czasu to zajmuje, aby coś z tego wyrosło. Jest Pani młodą osobą, więc jeśli cierpliwości starczy, to się może i Pani doczeka możliwości odpłacenia mi pięknym za nadobne. 
Bardzo Pani dziękuję za ten właśnie ostatni post. I ja sama i cała moja rodzina setnie się ubawiliśmy Pani chytrym przypuszczeniem.
Pozdrawiam]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Dragomiro,<br />
Aż szkoda, że nietrafione.<br />
I jak widać złość piękności szkodzi. Ostrzegałam.<br />
O ile pamięć starcza mnie nie myli, przez całe życie byłam kobietą, naturalną bardzo jasną blondynką, w żadnym razie nie rudą :).<br />
Poza tym również chybione, choć nie ukrywam, pochlebia mi pomylenie przez Panią  mojej skromnej płci żeńskiej osoby z Panem &#8222;RudymŁbem&#8221;. Przyznaję, zwykle staram się pisać bezosobowo, co Panią zapewne zmyliło, bo  traktuję to jako wprawkę, i jak widać w Pani przypadku pełen sukces (choć tu zdaje mi się, że dyskutując z tym, co była Pani uprzejma napisać, naprawdę nie starałam się o to, używając form osobowych czasowników oraz rzeczowników rodzaju żeńskiego w odniesieniu do mnie).<br />
I o ile jakąś książkę kiedykolwiek napiszę, to chętnie ujrzę w Pani osobie jednego z pierwszych krytycznych czytelników. Na razie na to się nie zanosi, ale ziarnko pomysłu była Pani  uprzejma we mnie zasiać, a sama Pani wie, ile czasu to zajmuje, aby coś z tego wyrosło. Jest Pani młodą osobą, więc jeśli cierpliwości starczy, to się może i Pani doczeka możliwości odpłacenia mi pięknym za nadobne.<br />
Bardzo Pani dziękuję za ten właśnie ostatni post. I ja sama i cała moja rodzina setnie się ubawiliśmy Pani chytrym przypuszczeniem.<br />
Pozdrawiam</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Dragomira		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48727</link>

		<dc:creator><![CDATA[Dragomira]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 23 Aug 2018 17:18:28 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48727</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48696&quot;&gt;Jarek&lt;/a&gt;.

Zwłaszcza, że z artykułu wynika, iż to k. Starčevo była 7. tysięcy lat p.n.e. tym centrum rozwoju prawdziwego rolnictwa, a nie wyimaginowany, pseudo &quot;Żyzny Półksiężyc&quot;.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48696">Jarek</a>.</p>
<p>Zwłaszcza, że z artykułu wynika, iż to k. Starčevo była 7. tysięcy lat p.n.e. tym centrum rozwoju prawdziwego rolnictwa, a nie wyimaginowany, pseudo &#8222;Żyzny Półksiężyc&#8221;.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Dragomira		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48726</link>

		<dc:creator><![CDATA[Dragomira]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 23 Aug 2018 17:01:23 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48726</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48713&quot;&gt;J&lt;/a&gt;.

Tak, tak panie RudyŁbie. Narracja i wywracanie kota ogonem, jak zwykle pana zdradza.
Jak tam się pisze pana książka?]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48713">J</a>.</p>
<p>Tak, tak panie RudyŁbie. Narracja i wywracanie kota ogonem, jak zwykle pana zdradza.<br />
Jak tam się pisze pana książka?</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: J		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48713</link>

		<dc:creator><![CDATA[J]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 23 Aug 2018 08:48:28 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48713</guid>

					<description><![CDATA[Dragomiro, 
Odpowiadam na Pani komentarz z 22 sierpnia 2018 o 12:44
No cóż, Pycha kroczy przed upadkiem, przed czym nieodmiennie ostrzegam. I tak najkrócej mogę skomentować Pani sposób odnoszenia się do moich ciągle życzliwych wypowiedzi, pomimo Pani niskich personalnych odniesień co do mojego stanu umysłu, czy też statusu materialnego moich przodków.
A dokładniej rzecz ujmując szkoda, że jest Pani uprzejma całkowicie pomijać moje merytoryczne, przynajmniej z mojego punktu widzenia argumenty (oraz Pana Jarka i paru innych osób). Zadane przez Panią pytanie cytuję: ”Czy chociaż wie pani, skąd brała się odraza rolników do kosy?” uprzedziłam i wyjaśniłam Pani wydawałoby się w sposób wyczerpujący ( J
21 sierpnia 2018 o 22:33), przedstawiając tok myślenia i filozofię rolników wypływającą wprost z wiary naszych przodków, a związaną z nabożnym stosunkiem do przez Panią tak pogardzanych zbożnych darów w postaci chleba, a nie wyimaginowaną „odrazą do kosy”. Ma pani podane to bezpośrednio, wprost ze źródła, od żywych ludzi, jeszcze tak postrzegających świat. Racjonalista twierdzi, że: „Nikt z nas nie ma bezpośredniego dostępu do kultury dawnych Słowian. Wszystko, co o nich wiemy jest zapożyczone poprzez opracowania naukowe i popularnonaukowe.” Ja podjęłam, jak widzę daremny wysiłek pokazania Pani resztek tej dawnej kultury bezpośrednio, co niestety przypomina w wypadku Pani stosunku do moich wypowiedzi rzucanie pereł przed wieprze. 
Zaznaczam, że do tego, co mówię nie mam odniesienia, jak do prawdy objawionej, dlatego nie jest w stanie mnie Pani obrazić. Mam za to rzeczywiście nabożny słowiański stosunek ukształtowany przez rodzinę do z wielkim trudem zdobywanego chleba i każdy jego okruszek „podnoszę z ziemi z poszanowaniem dla darów nieba”(Norwid, jakby ktoś nie rozpoznał).

Ale mam też nadzieję, że i inne osoby naszą dyskusję śledzą i może choć one czegoś się z tego dowiedzą. Dla nich to więc wyjaśnię, że moi przodkowie, kowale na dawnej wsi mieli zaznaczę tu ostrożnie, nieco wyższy status materialny niż reszta chłopów. Posiadali też po kilkanaście hektarów ziemi i stać ich było na stałych parobków (nie tylko do pasania bydła i gęsi). A w czasie żniw dodatkowo wynajmowali do żęcia na stojąco, nie „na kolanach”, tak zwanych bandosów (można sobie doczytać, kto to był). Kolejne przemiany ustrojowe, jakie nastąpiły po II wojnie, czyli „rozkułaczenie” wymusiły niejako zmianę nie tyle samego stosunku do tradycji, co konieczność zmierzania za postępem technologicznym. Mój dziadek jako pierwszy we wsi miał konną żniwiarkę, bo go było stać. Ale własnoręcznie wykuty sierp, niestety z ząbkami :), zawsze zaczynał zżynać pierwszą garść zboża we żniwa. Tradycja, to tradycja, dla Pani to ciemnota i zacofanie. No cóż, pięknie się w tym różnimy.

Przemiany technologiczne i obyczajowe nieuchronnie zachodziły z wiekami, na tzw. Pańskich polach zindoktrynowani do nowej religii i jej światopoglądu „dziedzice” nie mieli takiego podejścia do zastosowania KOSY, jak wolni chłopi przywiązani do dawnej z pogardą zwanej (i tak traktowanej, np. przez Panią Dragomirę) pogańskiej filozofii i kultury dawnych Słowian, wypływającej z poszanowania tradycji przodków, i kazali u siebie we dworze kosić zboże oczywiście, że wydajniejszymi od sierpów kosami. Stąd dla Pani Dragomiry, pochodzącej zapewne wprost z pańskiego dworu, tradycyjne żęcie sierpem cytuję: ”A to ciekawostka. To już raczej nie tradycja, a głupota i zacofanie.” Z PANI SILNIE KATOLICKO WDRUKOWANEGO PUNKTU WIDZENIA POGARDY DLA DAWNYCH TRADYCJI I WYNIKAJACEGO Z NICH SPOSOBU MYŚLENIA I DZIAŁANIA, OCZYWIŚCIE, ŻE TAK, BO PANI TEGO NIE CZUJE, WIĘC I NIE ROZUMIE. Co przyjmuję z pokorą i wybaczam personalne odnośniki wynikające z niemożności znalezienia innych argumentów, bo takich nie ma, a Pani z uporem godnym lepszej sprawy  zdaje się, że wszystko na każdy temat wie lepiej, i trzyma się kurczowo swojej wyimaginowanej racji. Jeśli i takie podejście raczy Pani prezentować w swojej książce, to wypada mi jedynie współczuć czytelnikom.
Pozdrawiam]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Dragomiro,<br />
Odpowiadam na Pani komentarz z 22 sierpnia 2018 o 12:44<br />
No cóż, Pycha kroczy przed upadkiem, przed czym nieodmiennie ostrzegam. I tak najkrócej mogę skomentować Pani sposób odnoszenia się do moich ciągle życzliwych wypowiedzi, pomimo Pani niskich personalnych odniesień co do mojego stanu umysłu, czy też statusu materialnego moich przodków.<br />
A dokładniej rzecz ujmując szkoda, że jest Pani uprzejma całkowicie pomijać moje merytoryczne, przynajmniej z mojego punktu widzenia argumenty (oraz Pana Jarka i paru innych osób). Zadane przez Panią pytanie cytuję: ”Czy chociaż wie pani, skąd brała się odraza rolników do kosy?” uprzedziłam i wyjaśniłam Pani wydawałoby się w sposób wyczerpujący ( J<br />
21 sierpnia 2018 o 22:33), przedstawiając tok myślenia i filozofię rolników wypływającą wprost z wiary naszych przodków, a związaną z nabożnym stosunkiem do przez Panią tak pogardzanych zbożnych darów w postaci chleba, a nie wyimaginowaną „odrazą do kosy”. Ma pani podane to bezpośrednio, wprost ze źródła, od żywych ludzi, jeszcze tak postrzegających świat. Racjonalista twierdzi, że: „Nikt z nas nie ma bezpośredniego dostępu do kultury dawnych Słowian. Wszystko, co o nich wiemy jest zapożyczone poprzez opracowania naukowe i popularnonaukowe.” Ja podjęłam, jak widzę daremny wysiłek pokazania Pani resztek tej dawnej kultury bezpośrednio, co niestety przypomina w wypadku Pani stosunku do moich wypowiedzi rzucanie pereł przed wieprze.<br />
Zaznaczam, że do tego, co mówię nie mam odniesienia, jak do prawdy objawionej, dlatego nie jest w stanie mnie Pani obrazić. Mam za to rzeczywiście nabożny słowiański stosunek ukształtowany przez rodzinę do z wielkim trudem zdobywanego chleba i każdy jego okruszek „podnoszę z ziemi z poszanowaniem dla darów nieba”(Norwid, jakby ktoś nie rozpoznał).</p>
<p>Ale mam też nadzieję, że i inne osoby naszą dyskusję śledzą i może choć one czegoś się z tego dowiedzą. Dla nich to więc wyjaśnię, że moi przodkowie, kowale na dawnej wsi mieli zaznaczę tu ostrożnie, nieco wyższy status materialny niż reszta chłopów. Posiadali też po kilkanaście hektarów ziemi i stać ich było na stałych parobków (nie tylko do pasania bydła i gęsi). A w czasie żniw dodatkowo wynajmowali do żęcia na stojąco, nie „na kolanach”, tak zwanych bandosów (można sobie doczytać, kto to był). Kolejne przemiany ustrojowe, jakie nastąpiły po II wojnie, czyli „rozkułaczenie” wymusiły niejako zmianę nie tyle samego stosunku do tradycji, co konieczność zmierzania za postępem technologicznym. Mój dziadek jako pierwszy we wsi miał konną żniwiarkę, bo go było stać. Ale własnoręcznie wykuty sierp, niestety z ząbkami :), zawsze zaczynał zżynać pierwszą garść zboża we żniwa. Tradycja, to tradycja, dla Pani to ciemnota i zacofanie. No cóż, pięknie się w tym różnimy.</p>
<p>Przemiany technologiczne i obyczajowe nieuchronnie zachodziły z wiekami, na tzw. Pańskich polach zindoktrynowani do nowej religii i jej światopoglądu „dziedzice” nie mieli takiego podejścia do zastosowania KOSY, jak wolni chłopi przywiązani do dawnej z pogardą zwanej (i tak traktowanej, np. przez Panią Dragomirę) pogańskiej filozofii i kultury dawnych Słowian, wypływającej z poszanowania tradycji przodków, i kazali u siebie we dworze kosić zboże oczywiście, że wydajniejszymi od sierpów kosami. Stąd dla Pani Dragomiry, pochodzącej zapewne wprost z pańskiego dworu, tradycyjne żęcie sierpem cytuję: ”A to ciekawostka. To już raczej nie tradycja, a głupota i zacofanie.” Z PANI SILNIE KATOLICKO WDRUKOWANEGO PUNKTU WIDZENIA POGARDY DLA DAWNYCH TRADYCJI I WYNIKAJACEGO Z NICH SPOSOBU MYŚLENIA I DZIAŁANIA, OCZYWIŚCIE, ŻE TAK, BO PANI TEGO NIE CZUJE, WIĘC I NIE ROZUMIE. Co przyjmuję z pokorą i wybaczam personalne odnośniki wynikające z niemożności znalezienia innych argumentów, bo takich nie ma, a Pani z uporem godnym lepszej sprawy  zdaje się, że wszystko na każdy temat wie lepiej, i trzyma się kurczowo swojej wyimaginowanej racji. Jeśli i takie podejście raczy Pani prezentować w swojej książce, to wypada mi jedynie współczuć czytelnikom.<br />
Pozdrawiam</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Paweł		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48702</link>

		<dc:creator><![CDATA[Paweł]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 22 Aug 2018 17:51:17 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48702</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48579&quot;&gt;Jarek&lt;/a&gt;.

Jarku, ja mam dać link do jelenia leśnego? Chyba adresatów pomyliłeś :)]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48579">Jarek</a>.</p>
<p>Jarku, ja mam dać link do jelenia leśnego? Chyba adresatów pomyliłeś 🙂</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Jarek		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48697</link>

		<dc:creator><![CDATA[Jarek]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 22 Aug 2018 15:50:33 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48697</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48579&quot;&gt;Jarek&lt;/a&gt;.

&quot;Paweł 19 sierpnia 2018 o 18:18
Nie ma takiego podgatunku. Jednakże występują jakieś jelenie podobno i tam…&quot;
zatem czekam z niecierpliwością na link do podgatunku &quot;jeleń leśny&quot;]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48579">Jarek</a>.</p>
<p>&#8222;Paweł 19 sierpnia 2018 o 18:18<br />
Nie ma takiego podgatunku. Jednakże występują jakieś jelenie podobno i tam…&#8221;<br />
zatem czekam z niecierpliwością na link do podgatunku &#8222;jeleń leśny&#8221;</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Jarek		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48696</link>

		<dc:creator><![CDATA[Jarek]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 22 Aug 2018 15:44:20 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48696</guid>

					<description><![CDATA[Pomimo pewnego chaosu, dyskusja ta wydała nieoczekiwany , aczkolwiek bardzo niepospolity owoc, dostrzeżony w gąszczu komentarzy tylko przez koneserów smaków i być może niebawem da on całkiem niezły grunt do dalszej dyskusji ;)]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Pomimo pewnego chaosu, dyskusja ta wydała nieoczekiwany , aczkolwiek bardzo niepospolity owoc, dostrzeżony w gąszczu komentarzy tylko przez koneserów smaków i być może niebawem da on całkiem niezły grunt do dalszej dyskusji 😉</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Jarek		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48695</link>

		<dc:creator><![CDATA[Jarek]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 22 Aug 2018 15:37:47 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48695</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48632&quot;&gt;J&lt;/a&gt;.

Dokładnie ! 
Kosa była atrybutem śmierciuchy i żaden bogobojny człowiek nie wyszedłby z nią w pole, by kosić życiodajne zboże!
To się jednak z czasem zmieniło wraz z pojawieniem się ludzi bezbożnych , a mechanizacja też zrobiła swoje.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48632">J</a>.</p>
<p>Dokładnie !<br />
Kosa była atrybutem śmierciuchy i żaden bogobojny człowiek nie wyszedłby z nią w pole, by kosić życiodajne zboże!<br />
To się jednak z czasem zmieniło wraz z pojawieniem się ludzi bezbożnych , a mechanizacja też zrobiła swoje.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Jarek		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48694</link>

		<dc:creator><![CDATA[Jarek]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 22 Aug 2018 15:19:20 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48694</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48671&quot;&gt;Dragomira&lt;/a&gt;.

&quot;Nie będziemy się tu tak zaspakajać. Nie czas i miejsce.&quot;
O la la! w jakie wysokie tony uderzamy! 
Mógłbym tu teraz twórczo rozwinąć tę Twoją myśl i pastwić się nad nią przez miesiąc - nie bez przyjemności ;-)   Biorę jednak pod uwagę , że ten blog czytają również młodzi ludzie , więc spuszczę na nią zasłonę milczenia.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48671">Dragomira</a>.</p>
<p>&#8222;Nie będziemy się tu tak zaspakajać. Nie czas i miejsce.&#8221;<br />
O la la! w jakie wysokie tony uderzamy!<br />
Mógłbym tu teraz twórczo rozwinąć tę Twoją myśl i pastwić się nad nią przez miesiąc &#8211; nie bez przyjemności 😉   Biorę jednak pod uwagę , że ten blog czytają również młodzi ludzie , więc spuszczę na nią zasłonę milczenia.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Jarek		</title>
		<link>https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48693</link>

		<dc:creator><![CDATA[Jarek]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 22 Aug 2018 15:14:24 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://bialczynski.pl/?p=88825#comment-48693</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48653&quot;&gt;Jarek&lt;/a&gt;.

Zabawne ! 
Używasz cytatu z mojego komentarza , który jest w istocie zaczerpnięciem twierdzenia z komentarza petromira, które zresztą w tym właśnie komentarzu obaliłem, a teraz twierdzisz , że czytelnik jest ślepy.
Może trochę pokory i zanim zaczniesz czynić takie przytyki , sama wcześniej przyswój sobie zasady interpunkcji dot. cudzysłowów!]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://bialczynski.pl/2018/08/17/old-european-culture-sickle-sierp/#comment-48653">Jarek</a>.</p>
<p>Zabawne !<br />
Używasz cytatu z mojego komentarza , który jest w istocie zaczerpnięciem twierdzenia z komentarza petromira, które zresztą w tym właśnie komentarzu obaliłem, a teraz twierdzisz , że czytelnik jest ślepy.<br />
Może trochę pokory i zanim zaczniesz czynić takie przytyki , sama wcześniej przyswój sobie zasady interpunkcji dot. cudzysłowów!</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
	</channel>
</rss>
